sommarböcker..

Nu har jag beställt hem två pocketböcker till sommaren, perfekt till semestern - finns inget härligare än att ligga ute i det sköna vädret och läsa en bra bok. Men måste påpeka att jag bara läser böcker på sommrarna, orkar och har aldrig tid resten av året så. Aja, hade fått ett presentkort av mormor på två pocketböcker så nu tänkte jag lägga upp de pocketerna jag ska läsa i sommar, var riktigt svårt att välja men mina vinnare blev;








"Var är alaska?"
Miles lämnar ett trist, ensamt liv på High School bakom sig och anländer till internatskolan Culver Creek i Alabama en tryckande het dag strax före terminens början. Han längtar efter förändring och ett nytt liv och hoppas kunna hitta det på Culver Creek. Och visst förändras hans liv (...)











"Janis den magnifika"
Jag har stulit brorsans bil och nu är jag på väg norrut. Jag är sjutton år och har inget körkort, men det struntar jag i, för jag måste norrut för att hitta det ultimata. Det som jag och Emelie sa att vi skulle hitta tillsammans. Och så ska jag sörja tills ingen sorg finns kvar och det vill jag göra ifred! (...)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0